Saturday, March 3, 2012

Berjuanglah dengan Sabar.

Hello & Salamun A'laikum - QS 06 : 54
In The Name Of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

Sedih dan hampanya terhadap diri sendiri.
Sedih dan kecewanya aku terhadap apa yang telah terjadi hasil perbuatanku.
Sedih dan bencinya aku kepada kejahilanku.
Sedih dan marahnya aku kepada mereka yang tidak ikhlas dan remeh dalam mendidik generasi aku.

Sedihnya hati kerana tidak dipandang diriku,
tidak didengar percakapanku,
tidak dilayan panggilanku,
tidak memarahi akan kesilapanku,
tidak ditegur ketika berselisih denganku,
tidak membenci akan dosaku,
tidak menasihati akan kelemahanku,
tidak senang akan kelibatku,

hanya kerana aku tidak berharta,
hanya kerana aku tidak mendatangkan kegembiraan,
hanya kerana aku tidak suka bercakap banyak,
hanya kerana aku lebih gemar mendengar,
hanya kerana aku gemar berkata-kata yang elok-elok,
hanya kerana aku ingin membawa kebaikan kepadanya,

Oh. . .
Hati yang duka lara,
Meskipun demikian,
Sabarlah,
Ku tahu itu adalah kekuatanmu,
Sabarlah,
Ku tahu itu kelebihanmu,
Sabarlah,
Iringkanlah dengan doa-doa kepada Rabb-mu,
Sabarlah,
Sesuatu kepayahan itu akan berakhir,
Sabarlah,
Kesenangan itu akan datang dengan keizinan Tuhan-mu pada bila-bila masa sahaja,
Sabarlah,
Engkau tidak keseorangan,
Sabarlah,
Sesuatu itu datang dan pergi,
Sabarlah,
Yang hanya kekal itu adalah Allah subhanahu wa taa'la.

Oleh itu, bersabarlah,
Teruskanlah dengan jalan yang engkau pilih kerana mengaharap pertemuan Tuhan-mu.

No comments:

Post a Comment